Tips en trucs BSN nummer en je kopie paspoort.

Wij vragen je noodzakelijkerwijze om een kopie paspoort. Wat wij niet willen weten is je BSN nummer dat ook op je paspoort staat. Dat is uiterst persoonlijk en gevoelig voor identiteitsfraude. Je kopie paspoort zelf is trouwens ook fraudegevoelig.

Wat kun je doen?
1. Download de app Kopie ID in de Playstore, van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Daarmee kun je een foto maken van je paspoort, met je vinger een zwarte streep over de onderste regel met je BSN nummer trekken (even oefenen), vervolgens met een soort watermerk dwars over je paspoort de tekst: 'Lions Youth Exchange 2019' (of ander jaar van deelname) zetten. Je kopie paspoort is dan, behalve je BSN nummer wat niemand mag zien, dan wel leesbaar voor de Lions International Youth Exchange, maar niet meer bruikbaar voor types die misbruik maken.
2. Kom je er niet uit? Op verzoek van jou kan de Stichting Jeugduitwisseling via Photoshop het BSN nummer verwijderen uit je kopie paspoort, en de kopie zelf onbruikbaar maken voor anderen dan de Lions International Youth Exchange door het plaatsen van een watermerk. Wij sturen jou dan de aangepaste kopie paspoort toe, en vernietigen onmiddelijk de oorspronkelijke kopie. Die willen we niet in onze bestanden. Jouw contactpersoon Jeugduitwisseling geeft aan de buitenlandse YEC van het land waar jij naar toe gaat, de nieuwe versie van je kopie paspoort door. Maar probeer zelf eerst optie 2. Dat is veel beter.

SUCCES! Wij doen er alles aan om jouw gegevens te beschermen, doe jij dat ook.